top of page

טיול מתחילים ומתקדמים בהרי ירושלים

לרגל חגיגות 1,000 החברים בקהילת אדוונצ'רים מתחילים בשטח, יצאנו לטיול מתחילים שתוכנן בקפידה בהרי ירושלים. המסלול תוכנן כך שגם מתחילים ללא נסיון (אבל עם ציוד מיגון מתאים) יוכלו להצטרף ולשפר את יכולת הרכיבה שלהם בשטח וגם המתחילים המנוסים יותר יוכלו להצטרף למסלול ארוך ומאתגר יותר בחלקו השני של היום.

אז אחרי שעשינו סיבוב מקדים בשבוע שלפני הטיול, בעזרת מוטי אלפיה ושלומי דגני הכנו מסלול שיוצא מתחנת הדלק בצומת נחשון דרך השטח למצפה הראל, משם לעין מסילה ודרך בורמה, סיבוב גדול בהרי ירושלים בדרך דיפנבייקר ונחל אילן ומשם דרך השטח ליער בן שמן לנקודת הסיום. סה"כ 67 ק"מ של כיף עם טיפה כביש בקטעי הקישור ואחלה נקודות עצירה לקפה.

24 רוכבים התייצבו בשישי בבוקר בצומת נחשון, מראש דאגנו שיצטרפו גם רוכבים מנוסים שיוכלו לסייע למתחילים לאורך דבוקת הרוכבים הארוכה, יעזרו בניווט הקבוצה (מרשלים) ובמעבר מכשולים לאורך הדרך.

אל מוטי המוביל הצטרף הנווט חנן בן יוסף שפיקד על המרשלים, כדי שלא נלך לאיבוד, לשלומי במאסף הצטרף רון "הגבוה" גבאי שחוזר לכשירות וחיפש מסלול רגוע, ויחד עם חיות שטח ותיקות כמו עידו כרמל, חגית שפירא, עירית יוגב ורותם קוזי, יצאנו לדרך אחרי תדריך וקפה.

מיכל זוהר על הטנרה מובילה את טור הרוכבים בדרך דיפנבייקר (צילום: גבע תלם)

צומת נחשון ומצפה הראל הם המגרש הביתי של מוטי אלפיה שלקח אותנו בפיתולים ומטעי שקדיות במעלה הגבעה, תוך שאנחנו מתנסים בתוואי שטח משתנה מאדמה מהודקת, קוליסים יבשים לדרדרת קלה בעליות משובצות בסלעים שטוחים.

ממצפה הראל המשכנו מזרחה על השביל האדום לאורך דרך בורמה ואז הדרמנו ליער אשתאול עד למרפסת, משם חזרנו צפונה וירדנו למפגש נוסף עם דרך בורמה הארוכה ומשם לעין מסילה לקפה ראשון בשטח. אחרי הקפה יצאנו לכביש במחלף שער הגיא כדי להיכנס לדרך דיפנבייקר המפורסמת שלקחה אותנו מזרחה וחזרנו מערבה לאותה נקודה דרך נחל אילן. עד כאן הטיול למתחילים ברמה רגועה מאוד שמתאימה גם לפחות מנוסים, סה"כ כ-35 ק"מ.

שלומי דגני המאסף על טנרה ראלי (צילום: גבע תלם)

בסוף המקטע הראשון, במקום לחצות שוב את כביש 1 לדרך בורמה ואז לדרך נוף צפונית שתיקח אותנו להר כרמילה, כמו בתכנון המקורי, החלטנו לרכוב צפונה כדי לצמצם מרחק למרכז. חנן הוביל 15 רוכבים בדרכים הפתלתלות דרך השטח לאורך כביש 1 במסלול שזכר מרכיבות קודמות בדרך טיפה יותר מאתגרת מהקטע הראשון. עברנו דרומית לרכס התותחים, רכבנו דרומית לדרך נוף דרומית (שהיא צפונית יותר מדרך נוף צפונית אבל אף אחד לא מדבר על זה) עד לאיבן ג'בל, משם לנוף אילון ושעלבים והתחברנו לשביל ישראל שלקח אותנו פחות או יותר עד יער בן שמן.

מקטעים מאתגרים יותר בחלק השני של המסלול (צילום: גבע תלם)

מיטיבי הלסת שבינינו סיימו את היום בפלאפל הרצל באיזור התעשיה בשילת כדי להחזיר קלוריות ולהסדיר דופק.

בהחלט תחילתה של מסורת נפלאה. תודה לכל הרוכבים והמסייעים, זה בדיוק מה שהיה שדמיינתי כשהקמתי את הקהילה.